- 10 jaunākie ieraksti
- Pumpuru vidusskolas Facebook konts
- Skolas MOTO
- Skolas Vērtības
- Skolas darba plāns
- Skolas iekšējās kārtība noteikumi
- Skolas ēdienkarte
- Skolas pašnovērtējums 2020/2021
- Skolas pašnovērtējums 2021/2022
- Skolas pašnovērtējums 2022/2023
- Skolas attīstības plāns līdz 2029.gadam
- Skolas himnas ieraksts
- Jaunumu arhīvs
Sakarā ar 12. martā izsludināto ārkārtas stāvoli valstī Pumpuru vidusskola no 23.marta realizē attālināto mācīšanās procesu.
Kopsavilkums par pirmajām divām attālināti pavadītajām mācību nedēlām.
Pumpuru vidusskolas skolēni un skolotāji, tāpat kā visas Latvijas skolas, mācības uzsāka attālināti. Tas notika pēkšņi, pavadītas skolēnu brīvdienas un turpmāk ar skolēniem jātiekas attālināti. Skolotājos, droši vien arī skolēnos, tas radīja dažādas emocijas: vieni to uztvēra mierīgi, citi bija satraukuma pilni, daži pat domāja, vai to vispār var izdarīt, vai iespējams mācīties attālināti?
Pateicoties skolas direktores Ausmas Buņenieces, bioloģijas skolotājas Vēsmas Vijupes, vēstures skolotājas Lauras Pakses, matemātikas skolotāja Artūra Teihmaņa, fizikas skolotāja Ērika Močāna, visu sākumskolas un citu skolotāju iedvesmai, un iepriekš gūtai pieredzei,- to visu var veikt, jo ikdienā minētie skolotāji daudz izmanto dažādas tehnoloģijas, lai skolēniem organizētu kvalitatīvas mācību stundas.
Kamēr skolēni pavadīja brīvdienas, pedagogi veidoja plānus turpmākajam mācību procesam, nu jau attālinātajam: izveidots pārdomāts konsultāciju grafiks, vispirms dubultstundās ietverot svarīgākos mācību priekšmetus – matemātiku, valodas, dabaszinību, sociālo zinību un tad, dienai noslēdzoties,- mūzika, literatūra, mājturība, sports. Tas nenozīmēja, ka skolēniem precīzi jāievēro šie laiki, ja skolotājs neveic kopīgu darbu ar skolēniem. Var būt situācija, ka skolēni individuāli sadarbojas ar skolotāju šajā laikā.
Skolotāji organizē “WhatsApp” diskusijas, strādā edmodo.com vidē, organizējot mācību stundu tiešsaistē. 7.- 9. klasēs organizē stundas ar ZOOM palīdzību. Mācību procesā izmanto e-klasi,skolotāji rada iespēju bērniem darboties ar “uzdevumi.lv”, “soma.lv”.
Protams, skolēni izmanto mācību grāmatas, daiļliteratūru,enciklopēdijas, vārdnīcas, darba lapas un darba burtnīcas (gan elektroniski, gan manuāli).
Skolotāju viens no galvenajiem uzdevumiem – nepārslogot skolēnu, tāpēc aicinājums apvienot dažādu mācību priekšmetu tēmas vienā darbā, kā, piemēram, ekoloģijas jautājums kā bioloģijā, tā angļu valodā, eseju rakstīt latviešu valodā par vēsturisku tēmu, mūzikā noklausās skaņdarbu un veido zīmējumu (vizuālā māksla), sacer dzejoli (literatūra) u.c. Šajās divās nedēļās šo problēmu visiem skolotājiem neizdevās atrisināt, tāpēc metodiskajām jomām jācenšas darbu pilnveidot.
Klašu audzinātāju pienākumi kļuva ļoti nopietni, jo katru dienu nākas apzināt, vai visi pieslēgušies e-klasei un uzsākuši darbu e-vidē. Par rezultātiem klašu audzinātāji dienas beigās vērojumus ieraksta skolas administrācijas izveidotajā lapā.
Ar skolēniem, kuri kūtrāki, negribīgi darboties apgūt mācāmo vielu, pateicoties klases audzinātāju lūgumam, sadarbojas skolas sociālais pedagogs Līga Bērziņa. Ja kādam nepieciešama psiholoģiska palīdzība, var lūgt palīdzēt skolas psihologu Allu Plaudi, viņa aicina uz lekcijām tiešsaistē vecākus un skolotājus.
Pēc pirmās attālinātās mācību nedēļas skolas administācija vēlējās uzzināt skolēnu domas, aizpildot elektroniski anketu. Secinājums – pārsteidzošs – lielākai skolēnu daļai patīk mācīties attālināti, mācību uzdevumus saņem savlaicīgi, skolēni cenšas izpildītos uzdevumus aizsūtīt skolotājiem, tā veidojot atgriezenisko saiti. Skolēni izteica arī priekšlikumus – pārāk liela apjoma darbi īsā laikā periodā, kā arī dažbrīd nebija skaidrs, kad īsti darbs jāiesniedz. Šos skolēnu priekšlikumus skolotāji turpmāk ievēros.
No skolēnu aptaujām skolas administrācija secināja, ka skolēniem palīdzību sniedza viņu vecāki, palīdzot mācībās, kā arī nodrošinot ēdināšanu 3 reizes dienā, un galvenais – sniegts morālais atbalsts. Paldies visiem vecākiem!
“Skolotājiem – izturību, bērniem - pacietību”, ar šo domu turpinām strādāt tālāk.
Pirmā nedēļa no 1. līdz 4. klasei
Projekta nedēļa sākumskolā šogad notika attālināti. Šogad sākumskolas projekta nedēļas kopējā tēma bija “Profesija”. Skolēni katru dienu saņēma uzdevumus, kurus izpildīja attālināti, ar skolotāju konsutlācijām gan caur e-klasi, gan caur telefonu un Watsappu.
Ļoti pozitīvi šajā nedēļā bija tas, ka skolēni ar lielu vecāku atbalstu uzsāka lietot dažādas interneta vietnes (e-klasi, Watsappu, soma.lv, uzdevumi.lv), attīstīja prasmi veidot prezentācijas, rakstīt projekta darbus datorrakstā, kā arī sameklēt nepieciešamu informāciju. Taču vislabāk ir tas, ka skolēni mācās plānot savu darbu, veidot savu dienas režīmu. Nedēļas laikā skolēni, kas līdz šim nelietoja e-klasi, uzsāka to izmantot savā mācību darbā, iemācījās nosūtīt skolotājiem vēstules ar pielikumiem.
Nedēļas laikā 2.a klasē skolēniem tika izveidota watsappā klases grupu, kurā skolēni varēja komunicēt savā starpā, uzdot tiešsaistē jautājumus klases audzinātājai, kā arī dalīties savos izveidotajos projekta darbos.
Ļoti liels paldies 2.a klases vecākiem par iesaistīšanos projekta darbu prezentāciju veidošanā, tapa izcili video, kuros skolēni, lai prezentētu savus projektu darbus, bija sapucējušies, izveidojuši ļoti labus stāstījumus, kā arī parādīja savas uzstāšanās prasmes. Vēl 2.a klases skolēni bija sagatavojuši izcilus projekta darbu aizstāvēšanas plakātus.
Attālinātās mācības sākumskolā norit ļoti labi, skolēni ir iesaistījušies visos mācību priekšmetos, regulāri notiek konsultācijas ar skolotājiem. Skolēni arvien vairāk sāk izmantot mācību platformas internetā. Pozitīvi it tas, ka skolēni komunicē arī savā starpā, palīdz viens otram ar padomiem.
Visiem vēlot stipru veselību un radošumu, īstenojot attālināto izglītības procesu!
Interesantākie projetu darbi redzami attēlos.
V.Andersone
1.- 3. klases skolnieku interesantākie darbiņi " Lieldienu noskaņās" Vizuālā mākslā + mājturībā un tehnoloģijās.
Paldies 1.a, 2.a un 3.c klases bērniem un viņu vecākiem par lielisko sadarbību !
I.Forstmanes labie piemēri
Nedēļā no 30.03. - 3.04. 1.-3.klašu skolēniem Mūzikā bija uzdevums noklausīties J.Haidna 101.simfonijas "Pulkstenis" otro daļu. Pēc tam uzzīmēt vai izveidot savu atbilstoši mūzikai pulksteni.
E.Rāfelda redzējums.
Vispirms jūtu līdzi par Skolotāju lieliskajām darba spējām, jo mācīt attālināti nav viegli ne Jums, ne skolēniem, bet skolotāji ir pacietīga, izturīga "tauta", kā mūsu bijusī kolēģe Marija Greiža -Lisovska dziedāja, "lai ar kādi vēji pūš, visi pūtīs pāri".
A.Bruņenieces piezīmes.
Skolēnu un skolotāju domas par attālināto mācīšanos.
R.Kaņepājas redzējums.
Attālināto mācību pirmā nedēļa sākās ar lielu neziņu, daudz jautājumiem un neskaidrībām. Gan skolotājiem, gan vecākiem, gan skolēniem. Viss kopā radīja haosa sajūtu un nedrošību. Skolēniem nedrošību palīdzēja gaisināt gan vecāki no mājām, atbalstot un iedrošinot savus bērnus, gan skolotāji, maksimāli strukturējot, iespējami skaidri informējot, motivējot un uzmundrinot savus izglītojamos. Sociālajās zinībās pirmās nedēļas uzdevums tika uzdots, lai palīdzētu pašiem skolēniem sastrukturēt savu mācību darbu - izveidot nedēļas plānotāju. Nedēļas izvērtējuma anketās ne viens vien skolēns atzīmēja, ka plānotājs ir kaut kas jauns, ko viņš iemācījies, un tas ir palīdzējis veiksmīgāk tikt galā ar mācībām. Skolotājiem neskaidrības un dažbrīd nepārliecinātību palīdzēja gaisināt kolēģi- atbalsts un sadarbība ir atslēgas vārds arī veiksmīgai pedagoģiskajai darbībai. Otrā nedēļa jau aizvadīta daudz mierīgākā gaisotnē, visi vairāk vai mazāk zina, kas jādara, ko viens no otra sagaida un kā veiksmīgāk sadarboties, iespējami vērtīgākam rezultātam. Otrās nedēļas tēma sociālajās zinībās ir, īpaši attālinātās mācīšanās kontekstā tik ļoti svarīgā medijpratības jomā - kritiskās domāšanas vienas no pamata prasmēm - viltus ziņu atpazīšanas veicināšana. Tā nu šonedēļ jaunieši noskaidro, kas ir tie kritēriji, kas atšķir viltus ziņu no patiesas ziņas un mācās tās atpazīt.
L. Ķemeres vērtējums
Cītīgi strādājam, jaunieši - lielākā daļa apzinīgi veic uzdoto. Visiem ļoti patīk "atgriezeniskā saite", bet, ja ir 15 klases, tad gribas.....Viss notiek!
I.Staškēvičas veikums.
Ņemot vērā šā brīža situāciju, vizuālajā mākslā, varu izmantot priekšrocības saistībā ar IT. Daži bērni ir iesnieguši darbus, kurus veidojuši digitāli - zīmējot ar datoru. Šī iniciatīva nāca no pašiem bērniem. Nākamajām tēmām piedāvāšu šādu variantu visiem gribētājiem. Šobrīd 9.klases veido īsfilmiņu, lai parādītu savu skatījumu uz šī brīža situāciju valstī un pasaulē saistībā ar Covid-19 vīrusu. No iesniegtajiem scenārijiem secinu, ka būs ļoti interesanti darbi. Esmu pārsteigta par bērnu idejām un viedokļiem, gaidu ar nepacietību galarezultātus.
Lauksargas piedāvājumi
Mēs kopā ar 6.c bērniem apkopojām domas un nosūtām tās
Kopā ir spēks radīt un darīt!
A.Teihmanis
Skolēni ļoti veiksmīgi un centīgi darbojas www.edmodo.com vidē, kur var ievietot savus risinājumus, komentēt, jautāt. Tiek veidoti uzdevumu risinājumi un mācību video. Skolēni paši plāno savu darbu un dienas režīmu.
Skolēna dzejolis par mācīšanos attālināti.
Zundas spriedumi
Jāsaka, ka man bija grūti pārkārtoties, bet nu jau ir labāk. Bērni ir malači, uzdoto pilda. Biju pārsteigta, ka pirmie iesūtīja vairāki sliņķi, kuri parasti vispār neko nedarīja. Citam sanāk labāk, citam sliktāk, novērtēju visus. Iesaistījušies ir visi, bet dažiem jāatgādina, tad gan uzreiz reaģē un atvainojas, tādi pieklājīgi..!!
A.Brūnas redzējums.
Savu veikumu var redzēt
J.Čeksteres veikums
Nomāc arī neziņa par turpmāko mācību procesa virzību, eksāmeniem. Neesmu tika liela datorspecialiste, lai, piem., iesaistītos Zoom video konferencē un tml. aktivitātēs, pie tā aktīvi strādāju un ļoti ceru, ka izdosies.
Mans labais piemērs
Uzdevums 10.abc klašu skolēniem angļu valodā un bioloģijā
Tēma: Ekoloģija. Kāpu ekosistēma.
Protams, ka tas ir V.Vijupes nopelns, par to viņai milzīgs paldies. Skolēni aktīvi darbojas, ceru ar interesi. Atļaušos izteikt savas domas par visa šī procesa virzību, lai būtu SR (skolēnu ikdienas darba sekmēšana, uzmundrināšana, padomi...) lielākais smagums, manuprāt, gulstas uz klases audzinātāja pleciem un, protams, tas būtu arī sociālais pedagogs, kuram jāsniedz padomi audzinātājiem. Varu minēt piemēru -11.c klase-visi zinām kontingetu, bet nebiju cerējusi uz tādu aktivitāti. Paldies kl.audz.!
Interesantākie darbi redzami attēlos.